CORPORATE SUSTAINABILITY: THE DIFFERENTIAL OF A SUGAR ALCOHOLIC COMPANY

Authors

DOI:

https://doi.org/10.37951/2358-260X.2020v7i2.4718

Abstract

This article aims to discuss the concepts of corporate sustainability and analyze the applicability of its pillars and principles in a business organization active in the sugar and alcohol sector. The work was guided by the dialectical method, with qualitative and quantitative research methodologies, search techniques in bibliographic sources, case study, data collection in documents and interviews. The results showed that the company develops organized economic activity based on integrated management, policies and practices focused on the economic, social and environmental aspects, in order to achieve long-term results and is concerned with winning and retaining customers in international environments, through placement of products that serve a demanding global clientele, in a competitive and dynamic market. The analysis and interpretation of the equity situation and results was carried out over a ten-year horizon, through comparison in three moments, 2010, 2015 and 2020, with the adoption of processes for evolutionary analysis and economic-financial indicators, temporal and comparative typology, involving the structural aspects, liquidity, profitability, working capital and net income before interest and income tax. The study confirms the growing result, the national and international highlights, and the competitive advantages achieved by the company due to its adequate decision-making process, compatible organizational policies and practices, with a focus on investment profits in harmony with the protection and preservation of the environment, valuing employees and social attention.

Key Words: Economic organization; Sustainable production; Success and longevity.

 

Author Biographies

Helena Beatriz de Moura Belle, Pontifícia Universidade Católica de Goiás

Post-Doctor em Ciencias Jurídicas Y Garantías Constitucionales pela Universidad Nacional de La Matanza; doutora em Educação pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC Goiás), linha de pesquisa em Gestão e Políticas Educacionais; mestra em Engenharia de Produção com Ênfase em Gestão de Negócios pela Universidade Federal de Santa Catarina; especialista em Análise e Auditoria Contábil pela PUC Goiás, em Direito Empresarial e Advocacia Empresarial pela Universidade Anhanguera, em Direito Educacional pelo Centro Universitário Claretiano; Graduada em Ciências Contábeis e em Direito pela PUC Goiás. Professora na PUC Goiás; coordena grupo de pesquisa na Escola de Direito e Relações Internacionais na PUC Goiás, Grupo de Estudos em Direito Empresarial, linhas de pesquisas com os títulos de Função Social da Empresa e seu Ethos Multifacetado e A efetividade dos Institutos de Recuperação e de Falência; coordena Curso de graduação em Direito; consultora Ad Hoc.

Matildes José de Oliveira, Faculdade Evangélica de Goianésia

Mestra em Psicologia pela Pontifícia Universidade Católica de Goiás (PUC Goiás); Especialista em Análises e Auditoria Contábil pela Universidade Estadual de Goiás (UEG) e em Docência Universitária (UEG); Graduada em Ciências Contábeis pela PUC Goiás, em Administração pela Universidade Federal de Goiás (UFG), Licenciada em Pedagogia pela UNIFACVEST; Coordenadora de Ensino e Aprendizagem pela Faculdade Evangélica de Goianésia (FACEG), mantida da Associação Educativa Evangélica; Professora de pós-graduação e graduação em Ciências Contábeis e Administração; professora nas disciplinas específicas de Ciências Contábeis e Administração, orientadora de trabalho de curso e estágios; Membro no Banco de Avaliadores do Sistema Nacional de Avaliação da Educação Superior (BASis).

Published

2020-12-01

How to Cite

Belle, H. B. de M., & Oliveira, M. J. de. (2020). CORPORATE SUSTAINABILITY: THE DIFFERENTIAL OF A SUGAR ALCOHOLIC COMPANY. Científic@ - Multidisciplinary Journal, 7(2), 1–21. https://doi.org/10.37951/2358-260X.2020v7i2.4718